Tuesday, May 24, 2011

Budak-budak Pastian : Hobi balik kampung

Entry kali ni nak buat dalam BM lah. :)
untuk pengetahuan semua entry ni special tribute untuk budak pastian! mmbe2 aku dari zaman sekolah lagi.
akram, ameen, oli, tengk, apek, ayid, luqman, kamal and fendy.

aku senantiasa ada masalah ni time cuti.dari matrik dulu masalah ni membelenggu diri aku.sekarang kat upm dah kurang dah lah. haha.
mcm ni masalah nye.
ibu bapa aku terutamanya bapak aku sukaaaaa gila balik kampung kat taiping tu.taiping cantik tau.kalo sape-sape pegi sana try tengok lake garden.kompem x menyesal punya. ^^
so,bapak aku yg suka balik kampung ni tak kira waktu dan ketika pastilah akan mengajak satu family balik kan.nak jumpa opah aku yg tersayang lah katekan.opah aku dah tua.umur dlm 70++ mcm tu lah.aku pun dah tak ingat.die duduk sorang-sorang kat rumah dia tu.
so disebabkan bapak aku ni seorang anak yang mithali,dia pon kerap lah balik kampung untuk menjenguk emaknya yg tersayang tu.masalahnye kat sini,tiap kali dia decide nak balik mesti aku pon akn ditarik sekali.


kadang-kadang bila kawan-kawan aku;budak pastian buat pape program atau plan function utk kitorang mesti aku yg akn ade masalah nak attend program tu.
alasannye?? balik kampung lah bro.

dan tiap kali aku bagi alasan ni kat dorg,mesti dorg kata:-
"typical faliq lah ni,asek2 balik kampung"

sampaikan fenomena balik kampung ni dah tersemat dalam diri aku membe2 aku dah bagi label kat aku sebagai orang yang suka balik kampung.

baru2 ni aku lepak2 ngan membe2 aku.mase tu baru balik dari tgok wayang.cite Pirates of The Carribean : On Stranger Tides.bagi aku cite ni best sangat.lawak and mcm cite2 yg sebelumnye, adventurous.tapi aku x paham kenapa ramai yg label cite ni as failure.dorg kata cite ni x sampai tahap 3 cite yg sebelumnya.biarlah.lain org lain pendapat kan.
so berbalik kat kisah aku tadi.


masa tengah lepak tu ade sorg membe aku ni.akram.die sedara aku sebenarnya.aku tau die sedara aku time darjah 6.  :)
akram ni kuarkan lah satu statement.
"faliq kalo org mintak tulis biodata,sampai kat part hobi je mesti dia tulis
hobi:suka balik kampung"
haha.
mula2 aku rasa macam terasa lah.
rasa mcm terasa??? apa punya ayat lah ni.
aku mcm terasa lah + kecewa pun ada.sebab betul jugak apa die kata.kalo ade pape plan je mesti aku yg x dpt ikut sebab kena balik kampung.tp xde lah semua aku x ikut.mostly lah.hahahahhaah!

tapi bila aku pikir balik rasa lawak pun ada.statement dia mmg xboleh blah lah.mmg sume gelak lah time tu.
sampai mcm tu skali pandagan dorg kat aku.hahahhaa.tapi dorg melawak je kot.
sbb apa aku kata dorg melawak? sbb bila dah habis gelak je msti dorg buat muka serius pastu ckp "gurau2 je faliq". hahahahaha!
tp ape yg dorg kata tu ade betolnye jugak.tiap kali mesti aku yg xde sbb aku balik kampung.  :)


korg yg bace bnde ni mesti tertanya2 kan.so ape masalahnya kalo balik kampung?? bukan best ke balik kampung.jumpa sedara mara sume.

btol.ape yg korg ckp mmg btol.balik kampung mmg best kalau sedara mara sume ada sekali pastu ada aktiviti yg nak dibuat.
yg buat x best nye bila family aku je balik kampung.sedara2 lain xde pon.bila jadi mcm tu lah yg buat aku bengang tu. :)
sebab nnt kat sana tiap ari yg aku buat cume duk kat buaian pastu dengar lagu smpai petang.and kalo balik kampung tu bkn sehari dua je.kdg2 smpai seminggu.cube bayangkan aku duduk buaian dengar lagu tiap2 hari.darabkan dengan 7 sebab seminggu ada 7 hari.

boleh gila aku dibuatnye!

haa.sbb tu lah aku kata balik kampung ni mcm satu masalah utk aku.sebab kat kampung xde ape nak buat, tapi aku tau kat klang mmbe2 aku tgh seronok2 enjoy.aku sedih bila jadi mcm tu.
so mgkin ada yg paham situasi aku ni sbb korg pun sama mcm aku kan.xpe2.sume bende ade hikmahnye.cume aku xtau lah ape hikmahnye kat sini. wakaaakakak.!

untuk budak2 pasti pulak.sori lah wei kalo aku selalu je xdpt join korg.ape boleh buat.fenomena balik kampung ni aku xboleh nak bantah.bukan keputusan aku sume ni.

"come on lah faliq.kau dah 21 kot.kau ada hak tentukan sendiri apa kau nak buat.cuba kau suarakan sikit"
selalunye ini lah ayat dorg kat aku kalo aku bgtau dorg psl ni.ada betolnye jugak kan.aku dah besar.patot ada pendirian hidup sendiri.

tp kawan2.bkn aku xnk suarakan.aku dah suarakan byk kali.tp bapak aku tegas orangnye. cewahh!
bkn ape.aku dah cube tp xdpt.ape boleh buat.
x kira lah berapa umur aku pun 1 ,21 atau 41 sekalipun.mcm  mana tua aku pun tak ubah hakikat.yg dorg ni mak bapak aku.setua mana aku pun tak ubah hakikat yg dorg lah yg besarkan aku.so aku xsuka melawan byk2 sgt.aku ada tanggungjawab kat family aku.  ^^ v

tapi papepun, aku nak ckp yg aku sayang kat mmbe2 pastian aku! korg sentiasa ada waktu2 yg memerlukan. haahahahahha! ^^ v peace~

p/s:kalo pembaca2 nak kenal sapa budak2 pastian ni.tgok lah fesbuk dorg.ni name fesbuk dorg:

  • Ahmad Akram Benyamin
  • Ameen Hakim
  • Kamal Aizat
  • Luqman Hakim
  • Muhammad Fazlee Abu Hassan
  • Muhammad Syafiq Azizan
  • Shahid Othman
  • Tengku Hafizi Shah


Ni masa lepas spm.muda lagi. :)

Ni masa lepas sambung belajar. 2009 kot. haha.. :)

3 comments:

  1. kte mmg senaseb ek....hahaha....

    ReplyDelete
  2. touching lah pulak cte kau ni weyh..nasib baik umah atok nenek aku juz 5minit je dr umah..so xde lah masalah balik kmpg nih..hee

    ReplyDelete
  3. hahahahaha..
    best lah kau ina..
    kalo kau jd aku sure sakit jiwa punye..
    :D

    ReplyDelete